BMC eBook: Peer Into the Bright Future on the Service Desk Horizon

Onlangs werd ik benaderd om een bijdrage te leveren aan een nieuw eBook van BMC met als titel “Peer into the Bright Future on the Service Desk Horizon”. Samen met een aantal andere experts in Service Management kreeg ik een vragen over de rol van de service desk en hoe de service desk zich gaat ontwikkelen in de komende jaren. Een van mijn antwoorden is gebruikt in het eBook en in de presentatie die is gemaakt. Mijn voornaamste punt is dat de service desk zich moet ontwikkelen van een technische oriëntatie naar een oriëntatie op business waarde. In het verleden was het belangrijk dat een helpdesk vooral de technische vragen

Idwell in ITSM Leadership Whitepaper

Idwell en in het bijzonder Paul Leenards heeft een bijdrage geleverd aan de ITSM Leadership Whitepaper die door Cranford Executive wordt uitgebracht. de whitepaper geeft een overzicht van de huidige stand van zaken in het vakgebied IT Service Management en inzicht te geven in een aantal belangrijke ontwikkelingen. Naast Paul werkten ook andere bekende namen uit de Service Management wereld aan de publicatie mee: zoals Paul Wilkinson, Barclay Rae, Rob Akershoek en Claire Agutter. De whitepaper is te downloaden via de onderstaande link: http://www.cranfordexecutive.com/white-paper/

Overige Publicaties

Dit is een lijst met publicaties van meer dan 10 jaar geleden. D De Kleine ITIL v3 (redactie) (Samen met Louk Peters, Maarten Bordewijk, Jeroen Ermers), Academic Service (2008) MOF 4.0: Microsoft Operations Framework 4.0 Pocket Guide (samen met Dave Pultorak en Clare Henry), Van Haren (2008) 7 of Diamonds Throwing Solutions over the Wall and hoping we will use them (bijdrage aan ABC of ICT van Paul Wilkinson en an Schilt), Van Haren (2008) Improving the IT organization using the team model (MOF), Global Best Practices (2008) Continu verbeteren een taak van he operationele management, Best Practice Magazine (2007) ITIL v3 poster – verschillen met versie 2, in Automatiseringsgids